اطلاعات کوتاه وخواندنی
ضایع نخاعی
جمعه 24 تير 1390برچسب:, :: 10:27 ::  نويسنده : احمد قنبری عقیل

دارویی کمکی برای بهبودی زخم بستر

شرکت یوروویتال المان یک نوع کپسول ویتامین سی همراه به زینک

(در دومدل زینک 5میلی وزینک 10میلی)وارد بازار ایران کرده است

که برای بهبود زخم بستر پیشگیری از جوش صورت بسیار مفید

است لازم به ذکر است که ویتامین سی های موجوددر بازار

جویدنی است که برای دندان مضر است وبدون زینک میباشند

زینک یکی از عامل های بهبود زخم وپوست ومو وناخن میباشد

توصیه میشود برای بهبود زخم بستر یا فشار از نوع 10 میلی وهمراه

قرص اهن ومولتی ویتامین استفاده شودویتامین سی در بسته های 60 عددی با قیمت9400تومان و8400تومان عرضه میشود

زمان خوردن ماست

ماست را در این زمان بخورید تا کلسیم بیشتری جذب شود!!
یك متخصص تغذیه گفت: مصرف ماست با معده خالی میزان جذب كلسیم آن را بیشتر می‌كند، البته این بدین معنی نیست كه بعد از غذا كلسیم جذب نمی‌شود.

سعید حسینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی فارس، افزود: ماست حاوی مقداری فسفر و 84 درصد آب است. افرادی كه در معرض خطر ابتلا به پوكی استخوان هستند، باید روزانه حداقل یك وعده ماست مصرف كنند.
وی گفت: ماست‌های كم‌چرب یا رژیمی برای افرادی كه كلسترول بالایی دارند، مناسب است. این نوع ماست‌ها برای كاهش وزن نیز مناسب هستند.
این متخصص تغذیه افزود: برای این كه بتوانید مقدار بیشتری ماست در روز مصرف كنید باید آن ‌را به گونه‌ای جایگزین مواد غذایی پرضرر كنید به عنوان مثال می‌توانید به‌ جای سس مایونز از آن به ‌همراه آب‌لیمو برای روی سالاد فصل‌ استفاده كرد.
حسینی گفت: هنگام خرید ماست دقت شود كه حتماً تازه باشد. هرچه‌قدر به تاریخ تولید آن نزدیك‌تر باشید باكتری‌های مفید آن فعال‌تر خواهند بود. در نهایت دقت كنید كه آن‌را سرد نگه دارید و سرد مصرف كنید. باكتری‌های مفید ماست در گرمای طولانی زنده نمی‌مانند.

وی افزود: بنا به توصیه كارشناسان تغذیه، مصرف لبنیات از جمله ماست با معده خالی توصیه می‌شود چون در این حالت میزان جذب كلسیم از این محصولات بیشتر است. مصرف ماست قبل از غذا از نظر جذب كلسیم بهتر است. البته این بدین معنی نیست كه بعد از غذا جذب كلسیم نخواهیم داشت.
این متخصص تغذیه گفت: ماست فقط یك عصرانه یا دسر خوشمزه نیست و خواص بسیار زیادی دارد. ماست منبع غنی پروتئین، كلسیم، ریبوفلاوین و ویتامین B12 است. ماست در مقایسه با شیر، به دلیل افزودن باكتری‌های مفید مقدار بیشتری كلسیم و پروتئین دارد.

 

در مورد باقالا

مصرف این خوراکی از ابتلا به پوكی استخوان جلوگیری می‌كند
یك متخصص تغذیه گفت: مصرف باقالا به دلیل داشتن كلسیم و فسفر بالا از ابتلا به پوكی استخوان جلوگیری می‌كند.
برلیانت بزرگمهر در گفت‌و‌گو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس، افزود: باقلا حاوی ویتامین‌های A،B وC و املاح معدنی مانند فسفر و آهن است.
وی گفت: باقلا دارای مقدار زیادی آب است كه می‌تواند از یبوست پبشگیری كند. برای سلامت پوست بسیار مفید است.
وی افزود: باقلا در خانواده حبوبات جای می‌‌گیرد و به عنوان یكی از منابع غذایی فیبر و پروتئین شناخته شده است.
وی گفت: باقلا یك منبع پروتئین و انرژی محسوب می‌شود اما افراد مبتلا به "فاویسم " از مصرف این ماده غذایی و حتی بوییدن آن باید خودداری كنند، زیرا بیماری آنها تشدید می‌شود.
این متخصص تغذیه اضافه كرد: پروتئین، كلسیم و پتاسیم باقلا بسیار بالا است و مصرف آن از ابتلا به پوكی استخوان جلوگیری می‌كند. به كنترل فشار خون بالا كمك كند و همچنین پتاسیم موجود در آن برای سلامت قلب‌ و ‌عروق مفید است.

تکنیک جدید محقق ایرانی

دانشمند و فوق دکترای بیوپزشکی ایرانی دانشگاه میشیگان با ابداع میکروالکترودهایی آغشته به پلیمری رسانا موفق شد میزان دریافت سیگنال های نورونی را در مغز بهبود بخشد تا به این شکل بتواند درمانی جدید برای بهبود بیماران مبتلا به آسیب های نخاعی یا نورونی ارائه کند. به گزارش مهر، دانشمند ایرانی دانشگاه میشیگان میکروالکترودهای قابل نصبی (کاشتنی) مخصوص مغز را ارائه کرده است که می تواند به میزان دریافت سیگنال های نورونی بیفزاید. این یافته می تواند به تدریج منجر به ارائه درمان های موثرتر اختلالات نورونی مانند پارکینسون، صرع و فلج شود.محمدرضا عبیدیان این میکروالکترودهای کوچک را به پلیمری به نام PEDOT آغشته کرده است، پلیمری زیستی و مقاوم و رسانا متشکل از نانو تیوب ها که در جذب سیگنال های نورونی نسبت به تراشه های فلزی معمولی از خود توانایی بیشتری نشان داده است.
 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

خدایم ای خدایم ای خدایم صدایت می کنم بشنو صدایم شکنجه گاه این دنیاست جایم نمی دانم چرا این شد سزایم
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
نويسندگان


ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 16
بازدید کل : 15481
تعداد مطالب : 11
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1